نماد سایت رادیو قبرس | اخبار قبرس

به وعده‌های خود عمل کنید

رئیس جمهور، ارسین تاتار، از اتحادیه اروپا خواست تا به وعده‌های خود به مردم قبرس ترک در جریان همه‌پرسی طرح عنان عمل کند و به موضع مغرضانه خود در قبرس پایان دهد.
تاتار: از اینکه می‌بینم اتحادیه اروپا از اصول اساسی خود دور شده، به اقدام علیه ما ادامه می‌دهد و بر موضع مغرضانه خود در قبرس پافشاری می‌کند، متاسفم.
موضع اتحادیه اروپا در قبرس که حقوق ترک‌های قبرس را در نظر نمی‌گیرد، نه تنها نگران‌کننده است، بلکه مانع از تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل نیز می‌شود.
قبرس جنوبی که ناعادلانه به عضویت اتحادیه اروپا درآمده، از این عضویت شجاعت و قدرت می‌گیرد، و از آن به عنوان تهدید و باج خواهی استفاده می‌کند، موضع سازش ناپذیر خود را حفظ می‌کند و تلاش می‌کند راه حلی را بر مبنای فدرال تحمیل کند که قابل تحقق نیست. از سوی دیگر، راه حل فدرال با هدف از بین بردن دولت و حقوق حاکمیتی مردم ترک قبرس، تبدیل مردم ما به اقلیت و حذف ضمانت ترکیه و خروج سربازان ترک از قبرس است.
تلاش ما رسیدن به یک توافق عادلانه و پایدار در قبرس است. راه رسیدن به این امر از طریق راه حل ما بر اساس وجود دو کشور مستقل امکان‌پذیر است. این پیشنهاد راه حل که مورد حمایت جمهوری ترکیه، بزرگترین و قدرتمندترین کشور منطقه نیز هست، تنها راه حل واقع بینانه‌ای است که به نفع منطقه و قبرس خواهد بود.
درک ما ایجاد یک همکاری مبتنی بر اصل وابستگی متقابل و فلسفه برد-برد در موضوعاتی است که ارتباط نزدیکی با واقعیت جزیره به ویژه انرژی و زندگی روزمره دو ملت دارد.

آدرس کانال: https://t.me/radiocy
اینستاگرام: instagram.com/radiocyp

خروج از نسخه موبایل